Vajinal Estetik

Vajina Estetiği Nedir?

Vajina estetiği, farklı sebeplere bağlı olarak vajina bölgesinde ortaya çıkan genişleme ya da gevşemeyi ortadan kaldırmak için uygulanan cerrahi işlemdir. Vajina bölgesinde ortaya çıkan genişleme cinsel yaşamda bazı sorunlara yol açabilir. Bu durum farklı sağlık sorunlarına da yol açabilir. Yaşanan sorun ne olursa olsun genel vajina estetiğine başvurulabilir.

Vajinal estetik,  yoğun bir ön hazırlık gerektirmeyen işlemler arasındadır. Ameliyattan önce değerlendirme ve bazı kısa tetkikler yapılır. Bu tetkiklere bağlı olarak işlemler kısa süre içinde yapılır ve hasta 1-2 gün sonra evine dönebilir. Bu ameliyatta iyileşme hızı da son derece konforlu olarak gerçekleştirilir. Sıkıştırma oranı hastanın talebi ve genişleme durumuna göre belirlenir.

İzmir vajina estetiği konusunda ülkemizdeki en deneyimli doktorları barındıran şehirdir. İzmir’de alanında uzman doktorlara ve dünya çapındaki özel sağlık kuruluşlarına başvurarak genital bölgedeki estetik talepleriniz için destek alabilirsiniz. Vajina bölgesinde sürekli bir değişim vardır. Cinsel ilişki sırasında geçici olan değişimler doğum sırasında kalıcı hale gelebilir. Bu durumda estetik operasyonlara başvurulabilir.

Vajina Estetiği Nasıl Yapılır?

Genital estetik, çok kısa süren bir işlemdir. Ayrıca operasyonda risk de çok düşüktür. Hastanın durumuna göre 40-60 dakika arası sürer. Bu işlemler farklı anestezi yöntemleriyle yapılabilir. Vajina estetiği yaparken daha çok genel anestezi yöntemi kullanılır.

Vajina sıkıştırma operasyonlarında cerrahi işlem yapılabilir. Bu durumda vajinadan çıkacak fazla deri işaretlendikten sonra hastaya anestezi uygulanır ve deri alındıktan sonra dokular güçlü dikişlerle dikilir. Yeterli sıkıştırma yapıldığında deri kapatılır. Hastanın durumu ve talebine göre pelvik kasların güçlendirilmesi işlemleri de yapılabilir.

Vajina daraltma işlemi lazerle de yapılabilir. Vajina bölgesindeki kaslar sıkılığını kaybederse hem cinsel ilişki sırasında sorunlar yaşanabilir hem de idrar tutma gibi problemler ortaya çıkabilir. Bu durumda lazer yöntemiyle vajina daraltma işlemi yapılabilir. Bu işlem sonunda vücudun genital bölgedeki kolajen üretimi artar ve gevşemeye başlayan dokular artık daha sıkı hale gelir. Lazerle vajina daraltma sonrası hasta aynı gün taburcu olarak günlük hayatına dönebilir.

Vajina estetiği genel bir terimdir. Daraltma ve sıkıştırma dışında vajina güzelleştirme adı altında hastalar küçük dudakları küçültme,  büyük dudakların dolgunlaştırılması, pubis estetiği,  kızlık zarı onarımı gibi operasyonları da yaptırabilir.  Vajinanın daha güzel hale gelmesi için tercih edilecek işlemler hastanın talebi ve doktorun kararına göre belirlenir.

Genital Estetik Ücretleri

Genital estetik ücretleri hastanın talebine göre değişecektir. Çünkü genital estetik adı altında yapılabilecek birçok estetik işlem vardır. İşlemin türüne göre de fiyatlarda farklılık olacaktır. Bu yüzden bir fiyat alınabilmesi için hastanın taleplerinin dinlenmesi gerekiyor.

Vajinal estetik fiyatları 2024 için bir fiyat almak isteyenler öncelikle vajina estetiği yapan bir uzmana ya da sağlık kuruluşuna görünmelidir. Hasta taleplerini iletir ve doktor gerekli tetkikleri yapar. Daha sonra yapılan değerlendirmelere göre yapılacak işlemler belirlenir. Bu durumda net bir fiyat belirtilebilir.

Genital  estetik fiyatı üzerinde yapılan anestezi türü de etkilidir. Genel anestezi sonrası hastanın 1-2 gün hastanede kalması söz konusu olabilir. Bu durumda fiyatlar değişecektir. Ayrıca doktorun ya da sağlık kuruluşunun fiyat politikası da ücretlerin belirlenmesinde etkilidir.

Vajina Estetiği Riskleri Nelerdir?

Vajina estetiği, diğer estetik operasyonlara göre daha konforlu bir operasyondur.  Ancak iyileşmenin kısa süreli ve düzgün olması için bazı durumlara dikkat edilmesi gerekiyor. Vajina beyazlatma işlemlerinde bu riskler daha da azdır. Vajina beyazlatma İzmir içindeki birçok merkezde yapılabilmektedir.

Bu operasyonlarda genel olarak söz konusu olan riskler şöyledir;

• Morarma ve Şişlik: Ameliyattan sonra yapılan operasyona bağlı olarak vajina girişinde morluk ve şişlik görülebilir. Bu doğal bir durumdur ve 15-20 gün içinde kendiliğinden geçecektir.
  • Enfeksiyon ve Kanama: Vajina estetiği sonrası enfeksiyon ve kanama riski olabilir. Bölgenin hijyeni sağlanmadığı takdirde enfeksiyon görülebilir. Ancak bölge hijyenine dikkat edenler için enfeksiyon riski çok düşüktür. Doktorlar enfeksiyon riskine karşı antibiyotik reçete eder.
  • Ağrı: Ameliyat bölgesinde operasyon sonrası birkaç gün ağrı görülebilir. Ağrı kesiciler kullanılırsa ağrı kontrol altına alınır. İyileşme sürecinde ağrı giderek azalır ve sonrasında ortadan kalkar.
  • İz: Ameliyat sonrası estetik bir operasyon olduğu için iz kalmaz. Ancak enfeksiyon durumlarında risk olabilir. Vajina estetiği yapan yerler profesyonel merkezler olduğunda iz riskine karşı gerekli tüm önlemler alınır.

Vajina Estetiği Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Vajina estetiği sonrası iyileşme süreci konforludur. Bu sürenin kısa sürmesi adına hastanın dikkat etmesi gereken bazı noktalar bulunuyor;

• Cinsel İlişki: Uzmanlar vajina estetiği sonrası  5 ay kadar cinsel ilişki perhizi önerir. İyileşmeden evvel cinsel ilişki yaşanırsa acı ve enfeksiyon görülebilir.
  • İlaç Kullanımı: Ameliyat sonrasında ağrı kesici ve antibiyotik ilaçlar kullanılmalıdır. Ağrı kesiciler iyileşme sürecini konforlu hale getirirken antibiyotikler ise enfeksiyon riskini ortadan kaldırır.
  • Soğuk Uygulama: İyileşme sürecinde ağrıyı hafifletme yöntemlerinden biri de bölgeye soğuk uygulamalardır. Soğuk uygulama şişlik azaltmada da yardımcı olur. Aynı zamanda ağrı kesici görevi de görecektir.
  • Fiziksel Aktivite: Ameliyattan sonra hastaların 3 ay kadar yorucu çalışmalara dönmemesi gerekir. Bu konuda gerekli bilgiyi doktor verecektir.
  • Dikiş Aldırma: Vajina estetiği sırasında doku sıkıştırması için dikiş tercih edilir. Dikişler kendiliğinden eridiği için aldırmak için bir işlem gerekmez.
  • Beslenme ve Diyet: Hastalar işlemden sonra 4-6 saat geçince bölgeyi koruyarak duş alabilir.
  • Beslenme: Operasyondan sonar özel bir diyet programı yoktur. Özel hastanede vajina estetiği yaptırıldığında uzmanlar sağlıklı beslenmeye yönelik bir liste ya da öneri sunabilir.
  • Doktor Kontrolü: Operasyon sonrasında doktor belirli bir kontrol süreci belirler. Ameliyat ve doktor kontrolü için isteyenler bayan doktor da tercih edebilir. Ayrıca vajina çevresindeki kasları güçlendirmek için vajinal estetik de önerilir.